ҚР Премьер-министрі Әлихан Смайылов Үкімет отырысында Жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі шараларды күшейтуді тапсырды, деп хабарлайды primeminister.kz.
Ішкі істер министрі Марат Ахметжанов жыл басынан бері елімізде апаттылықтың барлық көрсеткіштерінің өскенін атап өтті: ЖКО (9 429), қаза тапқандар (1 478) және жараланғандар (12 394) саны артты. Бұл ретте талдау көрсеткендей, автомектептерде оқымаған” өзін-өзі оқытушыларға ” өліммен аяқталған ЖКО-ның 50% – ы тиесілі.
Жол қауіптілігінің жоғары деңгейі Алматы, Алматы, Жамбыл және Түркістан облыстарында сақталуда. Бұл өңірлерге Қазақстан бойынша барлық ЖКО-ның 56% – ы, жарақат алғандардың 55% – ы және қаза тапқандардың 41% – ы тиесілі. Жалпы есепті кезеңде полиция жол қозғалысы ережелерін 4,5 млн-ға жуық бұзушылықтың жолын кесті, 17,5 мыңнан астам мас жүргізуші ұсталды, 20 мың жүргізуші басқару құқығынан айырылды.
Министр техникалық байқау орталықтарын ашуға қойылатын талаптар төмендегеннен кейін оның өтуі туралы жалған талондар беру тәжірибесі таралғанын атап өтті. Мәселен, 106 мың жүргізуші техрегламенттердің талаптарына сай келмейтін көлікті басқарғаны үшін жауапқа тартылды, тағы 80 мың жүргізушіге жалпы техникалық байқаудан өтпегені үшін айыппұл салынды.
Баяндамашының айтуынша, бірқатар өңірлерде жол қоршаулары мен жарықтандыруды орнату, жерасты және жер үсті жаяу жүргіншілер өткелдерін салу бойынша әлсіз жұмыс жүргізілуде, бұл апаттылық көрсеткіштеріне айтарлықтай әсер етеді. Сонымен қатар, ел ауқымында жол қозғалысы ережелерін бұзуды автоматты түрде тіркеу камералары жеткіліксіз.
Сондай – ақ, Жамбыл облысының әкімдері Нұржан Нұржігітов, Түркістан облысының әкімі Дархан Сатыбалды және Алматы облысы әкімінің орынбасары Нұржан Құдайбергенов баяндама жасады.
Премьер-Министр жол қауіпсіздігінің әлемдік рейтингінде Қазақстан 107 орында тұрғанын атап өтті: ЖКО салдарынан қаза болу ықтималдығы дамыған елдерге қарағанда 11 есе жоғары.
“Жалпы, бізде барлық көрсеткіштер бойынша өсім байқалады: 8 айдың ішінде жолдарда апаттар саны 14% – ға, қаза тапқандар саны 18% – ға өсті. Біздің жолдарымызда күніне орта есеппен 5-6 адам қаза табады. Бұл өте күрделі жағдай, оны түзету қажет”, – деді Әлихан Смайылов.
Ол елімізде жүргізушілер арасында көлік жүргізу мәдениетінің төмен деңгейі байқалатынын атап өтті. 71 мыңға жуық жол ережесін қасақана бұзушылар анықталды. Олардың кейбіреулері биылғы жылы 150-ге дейін бұзушылық жасады.
“Әрине, мұндай жүргізушілерге қатаң жаза қолдану керек”, – деп атап өтті Әлихан Смайылов.
Премьер-Министр жүргізушілерді даярлау сапасына да назар аударды. Оның пікірінше, автомектептердің қызметіне көзқарастарды өзгерту қажет, өйткені бүгінде оларды ешкім бақыламайды және лицензияламайды.
“Алғашқы жүргізу дағдыларын алуға болатын тізбектер желісі жеткіліксіз. Әкімдіктер бұл мәселені бизнеспен бірлесіп қарастыруы керек”, – деді ол.
Әлихан Смайылов жалпы білім беретін мектептерде балаларды жол қозғалысы ережелеріне оқыту жаңартылмағанын айтты. Автокөліктерді техникалық байқаудан өткізу сапасына қатысты да маңызды мәселелер бар.
Апаттың тағы бір себебі, Премьер-Министрдің айтуынша, жол инфрақұрылымының жеткіліксіздігі.
“Қазақстандықтар жолдардың сапасына үнемі шағымданады. Мысалы, 26 қыркүйекте Ақтөбеде тұрғындар айналма жолды жауып тастады. Олардың наразылығы түсінікті: бұл жерде жарық, жаяу жүргіншілер өткелдері, қауіпсіздік элементтері жоқ. Мұның бәрі көптеген апаттарға алып келді”, – деді Әлихан Смайылов.
Жалпы, Премьер-Министрдің пікірінше, жол қозғалысы қауіпсіздігі саласында бейнекамералар мен басқа да техникалық бақылау құралдары толық көлемде пайдаланылмайды. Республикалық маңызы бар автожолдарда бейнебақылау жүйелері тек Ақмола облысында ғана бар.
“Біздің басты міндетіміз – жол қауіпсіздігі, апаттылық пен өлімді азайту бойынша кешенді шешімдер әзірлеу”, — деп атап өтті Әлихан Смайылов.
Осыған байланысты ол апаттылықтың өсуіне егжей-тегжейлі талдау жүргізуді, аса қауіпті учаскелерде жол қозғалысын қадағалауды күшейтуді, Қауіпсіз жол инфрақұрылымын құру жөнінде қосымша шаралар қабылдауды, сондай-ақ бұзушылықтарды тіркеу камераларының желілерін кеңейтуді тапсырды.
Бұдан басқа, Индустрия министрлігіне техникалық байқау жүргізу сапасы мен жолдардың жай – күйін тиімді бақылау тетігін әзірлеу, ал әділет және ішкі істер министрліктеріне жүргізушілерді сапасыз даярлағаны үшін автомектептердің жауапкершілігі мәселесін қарау тапсырылды.