Шымкент қаласы бойынша сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет “Қазақстан темір жолы “ҰК”АҚ өңірлік филиалы мен желілік бөлімшелерінің қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне сыртқы талдау жүргізілетіні туралы хабарлайды.
Талдау барысында теміржол көлігімен жолаушылар және жүк тасымалы саласында сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың себептері мен жағдайлары зерделенетін болады.
Сыбайлас жемқорлық тәуекелдері туралы ақпарат және талданатын саланы жетілдіру бойынша ұсыныстар болған жағдайда, электрондық поштаға жіберуді сұраймыз taldau2021.2022@gmail.com.
Сіздің пікіріңіз біз үшін маңызды. Осы саладағы сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін жоюда Азаматтық бастама көрсетіңіз.
“Адал жол” жобалық кеңсесінің Мисси-теміржол жолаушылар және жүк тасымалдарының тиісінше жұмыс істеуін, халықтың теміржол жолаушылар және жүк көлігінде көрсетілетін қызметтерге қолжетімділігін қамтамасыз етуге және ЖМ-дағы сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін жүйелі қатарда анықтауға, сондай-ақ ұлттық тасымалдаушының қызметіндегі сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың алдын алуға бағытталған жұмысты жүргізу.
2019 жылдың наурыз айында сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі, Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі және “Қазақстан Темір Жолы “Ұлттық Компаниясы” АҚ арасында теміржол тасымалы саласындағы тұрмыстық сыбайлас жемқорлықты болдырмау жөніндегі Жол картасына қол қойылды.
Жол картасы жолаушылар және жүк теміржол тасымалдарындағы тұрмыстық сыбайлас жемқорлықты болдырмауға, сондай-ақ заңнаманы жетілдіруге, кадрлық және ұйымдастырушылық-бақылау шараларын қабылдауға, бизнес-процестерді реинжинирингке және оларды автоматтандыруға бағытталған.
Жолаушылар темір жол тасымалы бағыты бойынша ескірген бағдарламаның орнына жолаушылар темір жол тасымалы бойынша билеттерді сатудың жаңа ақпараттық жүйесін енгізу сияқты түбегейлі өзгерістер қарастырылған.
Жаңа ақпараттық жүйенің іске қосылуы 2019 жылдың 1 шілдесінде электрондық жол жүру билеттерін сатуға көшумен өтті.
Бұл шара билеттерді сатып алу кезінде ашықтық қағидатын құруға бағытталған және делдалдардың билеттерді жаппай сатып алу мүмкіндігін болдырмауға, сондай-ақ билеттерді сату саласындағы алаяқтықты жоюға мүмкіндік береді.
Сондай-ақ, билеттерді сатып алу процестерін автоматтандыруға және электрондық сату үлесін арттыруға бағытталған іс-шаралар іске асырылуда. Бұл билеттер сайтын жаңарту, мобильді қосымшаны құру, электронды өзіне-өзі қызмет көрсету терминалдарының санын көбейту және билеттерді электронды түрде сатуды насихаттау сияқты шаралар.
Сонымен қатар, Жол картасы шеңберінде мемлекеттік қызмет персоналын басқарудың ұлттық орталығы базасында электрондық форматта “Жолаушылар тасымалы” АҚ-ға жұмысқа қабылдау кезінде тестілеу өткізу бойынша жұмыс жүргізілді, жеке қызмет құру жолымен жолаушылар тасымалы саласында тексеру қызметі қайта ұйымдастырылды, тексерушілерге арналған автоматтандырылған бағдарламалық-техникалық кешен әзірленді.
2018 жылдың қыркүйек айынан бастап барлық бағыттар бойынша 405 шығу жүргізілді, билетсіз жол жүрудің 465 фактісі және бұзылмаған жүк багажының 37 фактісі анықталды. Осы деректер бойынша “Жолаушылар тасымалы” АҚ-да 130 қызметкер жұмыстан босатылып, 26 адам лауазымдарына төмендетілді.
Енгізілген жүйенің арқасында Mobius “билеттерді аулау” тәжірибесін алып тастау арқылы кассирлерден билеттерді сатудағы алаяқтықты жоюға қол жеткізді. Сондай-ақ, жобалық кеңсенің ұсынысы бойынша енгізілген “күту парағы” функционалы Билеттерді сатып алу кезінде адал электрондық кезек құруға мүмкіндік берді. Мысалы, белгілі бір бағыт бойынша билеттер болмаған кезде жүйе жолаушыны “күту парағында” кезекке тұруды ұсынады, содан кейін жүйеде билеттер пайда болған кезде бірінші болып “күту парағында”кезекке тұрған жолаушы билетті алады. Бұл ретте бағдарламада адам факторының электрондық кезекке әсері жоқ.
Жүк тасымалы бөлігінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері процестерді цифрландыру және автоматтандыру рәсімдері арқылы да алып тасталатын болады. Жүк тасымалдарында IT-құралдарды қолдану арқылы вагондарды басқару және диспетчерлеу жүйесі енгізіледі, бұл вагондардың қозғалысын бақылауда ашықтықты тудырады.
Сондай-ақ, адами факторды болдырмау жолымен жүк тасымалының “КДК” автоматтандырылған басқару жүйесін жаңғырту және локомотивті басқару құқығына және біліктілік сыныбына куәлік алу үшін локомотив бригадаларын оқыту және емтихандар қабылдау процесін бақылауды автоматтандыру көзделген.